Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Martor protejat, confuz sau confundat?!

Posted by admin® pe Martie 28, 2008

Dosarul unor benzinari care a ajuns la Curtea de Apel Constanta a starnit ieri stupoare si… rasul tuturor celor prezenti in sala de judecata. Instanta trebuia sa audieze un martor protejat, care se presupune ca a vazut ce au facut inculpatii si pe marturia caruia se bazeaza toata acuzarea.

     Situatia a fost insa ridicola, deoarece martorul ascuns de ochii lumii a spus ca habar nu are de ce se afla la instanta. Tinut intr-o camera din Palatul Justitiei, barbatul a fost audiat prin sistemul audio-video, cu vocea distorsionata. Judecatorul l-a intrebat daca se numeste Aurel Nedelea si individul a raspuns, sincer, ca pe el il cheama Valentin Gabriel Perjescu si a dezvaluit toate datele sale de stare civila. „Nu cunosc nimic in legatura cu activitatea infractionala a inculpatilor si nici nu ii stiu pe acestia. Este prima oara cand dau o declaratie in acest caz si habar nu am ce caut aici, am fost luat de la penitenciar si adus la instanta fara sa stiu ceva despre acest dosar. Eu mi-am incheiat treaba cu instanta acum un an si nu stiu de ce am fost adus, mai ales ca nu am cerut niciodata protectie!”, a adaugat martorul asa-zis protejat. Procurorul de sedinta a incercat sa atraga, timid, atentia completului de judecata despre faptul ca a fost dezvaluita identitatea reala a martorului care trebuia sa ii acuze pe inculpati de furt, punandu-i-se in pericol integritatea fizica. Judecatorul a replicat ca martorul si-a dezvaluit singur identitatea, ca instanta i-a asigurat toate mijloacele pentru a fi protejat, insa a fost alegerea lui sa spuna adevarul. „Cred ca nici nu realizeaza ce e sub protectie!!!”, a afirmat judecatorul. Procurorul de sedinta a fost de parere ca martorul a raspuns sincer la intrebarile instantei si de aceea a retractat declaratia de la urmarire penala. Dupa ce a studiat problema, presedintele completului a decis ca este cazul sa ceara Tribunalului Constanta plicul cu datele reale ale identitatii martorului protejat, avand in vedere ca acesta a fost audiat in sala de consiliu, in fata judecatorilor. Situatia a devenit… ciudata in momentul in care completul, inclusiv procurorul si grefiera, a iesit pe usa si a intrat in camera in care se afla martorul. Avocatii inculpatilor au inteles ca va fi audiat Perjescu si au ramas siderati de procedura aleasa. Timp de cateva minute, lumea a asteptat vociferand la adresa oamenilor legii, iar cand acestia au revenit in sala, avocatul a cerut lamuriri. Judecatorul i-a spus ca nu a fost vorba despre luarea vreunei declaratii, ca a dat deja termen si ca dosarul s-a incheiat pe ziua respectiva. Interesant este ca acelasi magistrat ne-a declarat ca a vrut sa iasa putin si ca tot completul s-a luat dupa el, asa de amorul artei. Inculpatii si avocatii lor erau foarte agitati pe holul Palatului de Justitie si comentau strania situatie, nestiind ce sa mai creada. Toata treaba s-a petrecut in cazul benzinarilor de la Lumina, Marian Tudose, Virgil Enusca si Niculai Enusca, care sunt judecati liberi. Cei trei sunt acuzati de comiterea infractiunii de furt calificat, insa Tribunalul Constanta i-a gasit nevinovati si i-a achitat. Procurorii au atacat imediat sentinta si procesul s-a mutat la instanta superioara locala. Potrivit rechizitoriului, dosarul se refera la o instalatie-tunel descoperita in zona Navodari, in luna noiembrie 2003. Dupa un an si jumatate de ancheta, procurorii au stabilit ca vinovati sunt fratii Virgil si Niculai Enusca, fochisti la „Compet” si amicul lor Marian Tudose. Conducta descoperita avea diametrul de un metru si servise la evacuarea apei reziduale de la o societate din Navodari. In interior era montata instalatia direct pe conducta de motorina, iar la capatul conductei, in ultimul camin, a fost gasita si o baraca, ce le apartinea fratilor Enusca. Politistii au dat peste mai multe lucruri folosite de hoti la sustragerea combustibilului aflate in baraca. Societatea „Petrotrans” S.A. s-a constituit parte civila cu suma de 60 de miliarde de lei, ceea ce reprezinta valoarea a 2.400 de tone de combustibil, cantitate care s-a pierdut de pe conducta intre lunile ianuarie si octombrie 2003. Urmatorul termen de judecata a fost acordat pe 24 aprilie 2008.

Cristina CARAPCEA NEDELCU

Un răspuns to “Martor protejat, confuz sau confundat?!”

  1. Enusca Virgil said

    Sunt Virgil Enusca si am fost acuzat de furt de motorina din conducte,In acea perioada lucram la firma congaz constanta si lucram in ture la una din centralele termice din orasul Ovidiu.Din momentul cind a inceput acest cosmar pentru mine si familia mea nu am mai avut o clipa de liniste.Am fost acuzat de furt pe baza unor declaratii luate unor martori care au avut sau au probleme cu legile penale,de exemplu daca politistul la prins pe un individ cu o potlogarie la amenintat ca ii face dosar daca nu semneaza declaratia respectiva cea ce sa si dovedit in instanta,la altii le-a dat de baut sa semneze cite o declaratie,un alt martor a declarat in instanta ca a urmarit o masina care fura motorina si sa dus in fata politiei din Navodari.Din momentul inceperii urmariri penale a inceput si viata mea de lupta mea pentru supravietuire ;Am fost dat afara de la serviciu,si unde ma duceam sa ma angajez ma respingea fara nici un alt argument spunindu-mi ca sunt hot.Cind am vazut ca nu pot sa ma descurc trebuia sa iau o hotarire rapid ca am 2 copii de tinut la scoala si nu am vrut sa spuna despre mine ca le-am dat o educatie proasta sau ca nu am facut nimic pentru aducatia lor.mi-am facut repede o autorizatie de persoana fizica autorizata si am montat interfoane am facut instalatii electrice in case si altele plus ca si avocatii trebuiau platiti si nu cu bani putini dar cu ajutorul lui Dumnezeu m-am tinut tare si nu am luato razna din acest cosmar.Dupa doi ani de cercetari politie si parchet a fost trimis dosarul la instanta probabil sa acopere niste urme pe care adevarati hoti le-a lasat.In acest sens sa stiti ca am facut cercetari si am aflat multe in legatura cu furturile,in legatura cu lucrarile ce sau facut in acea zona,ca sunt implicati capi ai organelor statului din acea perioada.Sa gasit o conducta in zona oborului si sa descoperit ca terenul imprejmuit apartinea comandantului politiei din acea perioada sa spus o data si dupa aceia parca nu sar fi intimplat nimic.Am vrut sa aduc martori din rindul jandarmeriei care asigura paza conductelor care afirmau ca erau obstructionati si chiar amenintati in exercitarea serviciului de paza,li sa oferit chiar si foloase materiale sa slabeasca sistemul de paza,dar de fiecare data nu sa auzit nimic.Parca cineva vroia cu tot dinadinsul ca au sa ma numesc HOT.Dar martori pusi de politie si parchet pina la urma,au spus adevarul si instanta m0-a achitat dar in fata dumneavoastra tot BENZINAR am ramas,Ati vrutsa spuneti HOT s-au am inteles eu gresit.Acum daca tot ati vazut ce se mai intimpla la instanta dumneavoastra ce credeti ca politistii sunt mielusei dar nu cred ca un om ar putea sa fie atit de lipsit de scrupule si sa faca atit de multe falsuri pentru a rezolva chipurile un caz,sa intre cineva la puscarie nu conteaza ca este vinovat sau nu,dar nu raspunde nimeni pentru toate aceste falsuri,sau incercari de a influienta legea,ati vazut chiar si in sala de judecata cind martorul a afirmat ca nu stie nimic dar oare cine a facut acel fals acea declaratie sigilata sa se sezizeze cineva daca mai exista cineva de buna credinta care mai respecta legea in aceasta tara.Cu Tudose intradevar m-am imprietenit dar decind vin pe la tribunal pentru ca pina atunci nu l-am cunoscut.

Lasă un răspuns

 
