Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Un pod prea indepartat… de civilizatie

Posted by admin® pe Martie 27, 2008

>  Desi, inca de vara trecuta, s-a aprobat trecerea podului I.P.M.C. din administrarea primariei in cea a Ministerului Transporturilor, Guvernul nu a incheiat nici pana acum procedurile de transfer

>  Chiar daca obiectivul teoretic nu mai apartine autoritatilor locale, primarul Radu Mazare a hotarat ca de la bugetul local sa se aloce bani pentru turnarea unui covor asfaltic temporar

>  Fiind singurul punct de legatura cu municipiul pentru masinile de trafic greu, transportul pe pod se face bara la bara, neexistand sofer care sa nu injure si sa nu scrasneasca dintii din cauza gropilor

>  „Podul arata ca dupa un razboi mondial si nu cred ca se va repara nici in 10 ani de-acum incolo”, a declarat soferul autoutilitarei cu numarul CT-36-CDY, nemultumit si revoltat

Circulatia pe podul I.P.M.C. a ajuns un adevarat infern pentru soferi, care se plang ca-si distrug zilnic masinile si pierd ore intregi in trafic, incercand sa ocoleasca gropile devenite adevarate cratere pe pod. Pentru a veni in sprijinul conducatorilor auto, primarul municipiului Constanta, Radu Mazare, a decis ca, pana la reluarea lucrarilor de catre Ministerul Transporturilor, sa asfalteze cele doua sensuri de mers, cu toate ca acest lucru nu mai intra in atributiile sale. Lucrarile de asfaltare vor demara la sfarsitul acestei saptamani. Situat pe centura municipiului Constanta, podul I.P.M.C. se afla intr-o avansata stare de degradare. Inca din iulie 2007, obiectivul a fost scos din patrimoniul municipiului, fiind preluat de Ministerul Transporturilor pentru finantarea lucrarilor de reabilitare de la bugetul de stat.

Culoarea (politica?) a podului

In jur de 2.500 de tiruri traverseaza zilnic podul I.P.M.C., iar soferii se plang ca drumul este plin de cratere, din care cauza masinile se strica des. Lucrarile la pod au inceput in anul 2004, dar au fost sistate, motivul invocat la vremea respectiva de Guvernul Aliantei D.A. fiind eterna lipsa a fondurilor. In urma cu aproximativ jumatate de an, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, s-a angajat sa continue reabilitarea podului cu bani de la bugetul de stat. Ca atare, obiectivul a trecut din patrimoniul primariei in cel al ministerului, insa lucrarile de reabilitare intarzie. La initiativa primarului Radu Mazare si a Consiliului Local Municipal Constanta s-a gasit o solutie pentru ca soferii sa nu mai aiba de suferit. In noaptea de vineri spre sambata se vor continua lucrarile de frezare incepute in aceasta seara, iar podul va fi inchis traficului, urmand ca sambata si duminica sa se asfalteze. Daca conditiile meteo o vor permite, podul va fi functional incepand de luni, numai ca solutia gasita este una temporara, covorul de asfalt avand garantie doar pentru cateva luni. In continuare se fac demersuri la Guvern pentru ca podul I.P.M.C. sa fie reabilitat in totalitate. Pana una alta, fiind singurul punct de legatura cu municipiul pentru masinile de trafic greu, transportul pe pod se face bara la bara, neexistand sofer care sa nu injure si sa scrasneasca dintii din cauza gropilor. „Podul arata ca dupa un razboi mondial si nu cred ca se va repara nici in 10 ani de-acum incolo”, a declarat soferul autoutilitarei cu numarul CT-36-CDY, nemultumit si revoltat de starea in care treneaza reparatiile pe pod. Podul I.P.M.C. este format, de fapt, din doua poduri, construite unul langa altul. Unul dintre cele doua poduri a fost dat in folosinta in 1965, iar cel de-al doilea, in 1985. Numai ca de la darea lor in folosinta nu s-au mai executat niciun fel de reparatii sau renovari, ceea ce a determinat degradare a podului I.P.M.C., cu atat mai mult cu cat el a fost destinat traficului greu, cu scopul de proteja arterele orasului. Pe zi ce trece, podul se deterioreaza, miliardele de lei investite in el ducandu-se pe apa sambetei, si asta numai pentru actualii guvernanti nu i-au dat altceva decat… culoare politica.

Alice HIRSCH

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: