Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Mobilitatea urbana, in dezbaterile electorale

Posted by admin® pe Martie 26, 2008

Euro-parlamentarul P.S.D. Daciana Sarbu a atras atentia, recent, asupra concluziilor raportului Parlamentului European privind mobilitatea urbana, solicitand totodata ca acestea sa fie incluse in dezbaterile ocazionate de campania electorala locala, in marile orase.

     Potrivit raportului P.E. intitulat „Carte Verde: catre o noua cultura a mobilitatii urbane”, care va fi adoptat in plenul Parlamentului European in luna aprilie, principalele probleme ale oraselor europene sunt aglomeratia – fenomen generalizat, care afecteaza nu numai activitatea profesionala si economica, dar si sanatatea, mediul inconjurator si peisajul urban. Pentru a o contracara, forul european sugereaza promovarea, de catre autoritati, a alternativelor la folosirea masinii personale, precum transportul in comun, mersul pe jos, mersul cu bicicleta, cu motocicleta sau cu scuterul. Pentru ca oamenii sa fie incurajati sa mearga pe jos sau cu bicicleta, autoritatile locale sunt obligate sa le creeze conditii adecvate. In cazul poluarii cu dioxid de carbon, folosirea unor motoare cat mai „curate” va ajuta, in timp, la ameliorarea calitatii aerului in zonele urbane. Vehiculele vechi foarte poluante ar trebui scoase din uz cat mai repede si, in acelasi timp, autoritatile trebuie sa se gandeasca la proiectarea cat mai multor „zone verzi urbane”. Infrastructura de transport urban nu este, de multe ori, accesibila persoanelor cu mobilitate redusa (persoanelor cu handicap, familiilor cu copii mici, copiilor insisi sau persoanelor in varsta). Exista insa si o lipsa de accesibilitate generala a transportului in comun, pentru persoane si firme in egala masura. Uniunea Europeana recomanda autoritatilor locale sa se orienteze catre solutii de transport in comun mai putin costisitoare, precum autobuzul expres, fata de cele mai scumpe, precum tramvaiul sau metroul. Transportul urban trebuie organizat in asa fel incat, fie ca se deplaseaza cu masina, cu bicicleta sau pe jos, oamenii sa fie in siguranta, ceea ce presupune, in primul rand, o infrastructura de buna calitate (trotuare corespunzatoare pentru pietoni, piste pentru biciclisti), dar si un sistem mai bun de iluminat public si existenta vizibila pe strada a mai multor agenti de circulatie. Insa, pentru a se putea investi suficient in infrastructura, in intretinerea retelelor si a parcurilor auto, in reinnoirea acestora, este nevoie de finantare substantiala. La nivelul U.E. sunt disponibile mai multe surse de finantare, precum fondurile structurale, fondul de coeziune si imprumuturile de la Banca Europeana de Investitii. Politica de coeziune a U.E. va ramane o sursa importanta de fonduri in perioada 2007-2013.

Alice HIRSCH

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: