Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Digul Constanta – finantat din fonduri structurale

Posted by admin® pe Septembrie 27, 2007

Ministerul Transporturilor va depune in octombrie primul proiect cu finantare din fonduri structurale, extinderea digului Sud port Constanta, dupa ce in cursul acestei saptamanii va fi finalizat ghidul solicitantului pentru POS-T, a declarat secretarul de stat, Tanczos Barna. „Ghidul solicitantului va fi finalizat in aceasta saptamana. In luna octombrie va fi depus primul proiect, respectiv cel de extindere a digului din portul Constanta, insa restul proiectelor vor fi depuse din noiembrie, cel tarziu in decembrie, fiind vorba  de proiecte de infrastructura, care necesita o documentatie ampla“, a explicat secretarul de stat, Tanczos Barna. Proiectul privind extinderea digului Sud din portul Constanta se afla pe lista proiectelor care vizeaza modernizarea si dezvoltarea porturilor maritime si fluviale- axa prioritara 2, axa pentru care se vor aloca 157,93 milioane euro din Programul Operational Sectorial pentru Transporturi (POS-T). 

                        

Pe lista proiectelor de pe axa 2 prioritara se mai afla cele legate de accesul feroviar in portul Constanta, realizarea podului rutier Dunare – Marea Neagra – 28,8 milioane euro si modernizarea porturilor de pe Dunare – 25 milioane euro.  Ministerul Transporturilor va beneficia prin POS de 23% din totalul fondurilor structurale, beneficiarii urmand sa fie Compania de Autostrazi, C.F.R. S.A., C.F.R. Calatori, administratiile aeroportuare si cele ale porturilor. Astfel, pentru transporturi se vor aloca aproximativ 5,7 miliarde euro, din care 4,56 miliarde euro bani de la Uniunea Europeana, restul reprezentand contributia Romaniei. Cea mai mare parte a fondurilor, respectiv 60%, va fi folosita pentru axa prioritara 1, care vizeaza dezvoltarea unui sistem de transport legat de retelele de drumuri si autostrazi ale Uniunii Europene. De asemenea, 34% din fonduri vor fi destinate modernizarii si dezvoltarii infrastructurii nationale, aici fiind incluse si proiectele pentru modernizarea aeroporturilor. 30 milioane euro se vor cheltui pentru dezvoltarea terminalelor intermodale, care vizeaza conexiunea diferitelor mijloace de transport pentru marfa si peste 350 milioane euro pentru sectorul naval. Printre proiectele navale care vor fi finantate cu fonduri europene se numara implementarea celei de-a doua etape a programului RoRIS, respectiv a sistemului de informare fluviala, si constructia podului rutier al Canalului Dunare – Marea Neagra, care va lega nordul si sudul portului, fiind plasat in apropierea centurii orasului Constanta, in legatura cu Autostrada Soarelui.

Robert NENCIU

Anunțuri

2 răspunsuri to “Digul Constanta – finantat din fonduri structurale”

  1. un exemplu pozitiv al utilizarii fondurile structurale pentru dezvoltare locala. felicitari autoritatilor pentru acest demers!

  2. […] Fonduri europene nerambursabile rurale » Date generale « Fonduri […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: