Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Conditiile de pe litoral, jalnice ca intotdeauna

Posted by admin® pe Septembrie 16, 2007

Actiunile de control de pe litoral din cadrul Comandamentului Litoral 2007 au luat sfarsit. Verificarile au facut parte din actiunea de control comuna, stabilita prin protocolul de colaborare, „Parteneriat pentru litoral“, incheiat intre mai multe institutii ale statului, in data de 18 iunie, in vederea imbunatatirii calitatii serviciilor turistice in Romania. Potrivit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (A.N.P.C.), activitatea turistica s-a intensificat in sezonul estival 2007, iar eforturile conjugate ale autoritatilor au venit in intampinarea consumatorilor care solicita servicii de calitate. In acest sens, inspectorii A.N.P.C. au colaborat cu reprezentanti ai Brigazii Mobile de Jandarmi si ai Sectiei 3 Politie Constanta, efectuandu-se 12 actiuni de control la operatorii economici care isi desfasurau activitatea pe plaja „Modern“ din Constanta, reprezentanti ai Politiei Deltei si Politiei de Frontiera, care au pus la dispozitia inspectorilor A.N.P.C. salupele pentru deplasarea in Delta, reprezentanti ai A.N.S.V.S.A., impreuna cu acestia efectuandu-se actiuni de control in taberele scolare de pe litoral, reprezentanti ai Politiei de Proximitate, in vederea asigurarii protectiei si sigurantei turistilor, precum si evitarea de furturi din camerele de hotel, reprezentanti ai Politiei Economice, impreuna controland operatorii care comercializau bunuri nealimentare in diferite bazaruri din statiuni. Comandamentul Litoral 2007 s-a desfasurat pe trei zone operationale, Costinesti (Eforie Nord, Eforie Sud, Costinesti, Tuzla), Mamaia (Navodari), si Neptun (Olimp, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche), unde au fost efectuate 1.499 de actiuni de control. Comparativ cu sezonul estival 2006, numarul de actiuni de verificare intreprinse in aceeasi perioada a acestui an a crescut cu 5,5 la suta (in anul 2006 au fost efectuate 1.422 de actiuni de control). Amenzile de pe litoral s-au triplat fata de anul trecut
Valoarea amenzilor aplicate in anul 2007 a fost de 1.584.600 lei, fata de 588.920 lei in anul 2006. Cresterea de 269 la suta s-a inregistrat pe fondul majorarii din luna decembrie 2006 a cuantumului amenzilor. Numarul de sesizari si reclamatii primite a inregistrat o scadere, acesta fiind de 439 fata de 450 in 2006, insa in acest an, in urma cercetarii, 44 la suta s-au dovedit a fi intemeiate, fata de 55 la suta anul trecut. Din cele 439 de reclamatii formulate de turisti, 194 s-au dovedit a fi intemeiate si s-au referit in principal la produsele alimentare comercializate cu data durabilitatii minimale depasita, conditiile de cazare necorespunzatoare numarului de stele clasificat (mobilier vechi, igrasie in bai, tavan deteriorat, miros de mucegai in camera, cearsafuri cu grad avansat de uzura, lenjerie neschimbata la timp, aerul conditionat nefunctional in camera, telefon nefunctional in camera, paturile murdare, nu se ridica gunoiul menajer din camping, camerele de hotel au fost inundate in timpul ploilor abundente, lipsa apei calde in hotel), practici comerciale abuzive (refuzul cazarii turistilor doar pentru o noapte), prestarea serviciilor in mod defectuos (intarzieri in onorarea comenzilor, lipsa preparatelor fata de cele din lista-menu, diferenta de gramaj intre comanda si oferta, vesela degradata utilizata in circuitul de servire. 

Mancarea expirata a „ticsit“ litoralul
Printre deficientele constatate de catre inspectorii A.N.P.C. s-au numarat conditii necorespunzatoare de cazare, nerespectarea conditiilor legale de depozitare, comercializarea de produse alimentare cu termen de valabilitate expirat, comercializarea de produse alimentare cu modificari organoleptice, practici comerciale abuzive (vanzarea conditionata a unor produse). Au fost aplicate 516 avertismente si 805 amenzi contraventionale, in valoare de 1.584.600 lei. Valoarea totala a produselor constatate cu deficiente fiind de 507.246,51 lei. In sezonul estival 2007, inspectorii A.N.P.C. au intensificat actiunile de verificare si supraveghere pe segmentul serviciilor de agrement (inchiriere sky-jeturi, culoarele de circulatie a sky-jeturilor) si cel al serviciilor de inchiriere sezlonguri. Avand in vedere siguranta cetateanului si dorind ca prestarea acestor servicii sa se faca la standardele impuse de lege, s-au intreprins controale care au evidentiat urmatoarele deficiente: neeliberarea documentelor fiscale pentru serviciile prestate (neeliberarea chitantelor fiscale, bonuri), nerespectarea prevederilor legale privind informarea si afisarea corespunzatoare (neafisarea tarifelor la inchirierea sky-jeturilor), calitatea necorespunzatoare a echipamentelor oferite spre inchiriere (hidrobicicleta defecta la 10 minute de la inchiriere, ATV-uri inchiriate defecte), existenta unor practici comerciale abuzive (restrictionarea accesului cu cearsaf pe plajele amenajate cu sezlonguri numai al anumitor persoane, dupa aprecierea operatorilor prestatori), calitatea necorespunzatoare a sezlongurilor oferite spre inchiriere (sezlong cu brate rupte).
 

Hotelierii nu dau doi bani pe siguranta turistilor cazati
Pentru ca mai multi turisti din statiunea Mamaia au reclamat ca li s-au furat mai multe bunuri din camere, inspectorii A.N.P.C., in colaborare cu Politia de Proximitate, au constituit echipe de lucru care au efectuat actiuni de control in anonimat. S-a concluzionat faptul ca receptionerii unui numar de 84 de unitati de cazare nu verificau in nici un mod identitatea persoanelor care intrau in hoteluri. S-a impus consilierea administratorilor de hoteluri, pentru ca pe viitor sa fie evitata situatia reclamata de turisti. Comandamentul Delta Dunarii a fost organizat pentru prima data in acest an. Cuprinzand zonele operationale Tulcea, Sulina si Murighiol (Mahmudia), in cadrul Comandamentului s-au efectuat 419 actiuni de control, vizand atat serviciile de masa si cazare, cat si cele de agrement. Principalele deficiente constatate s-au referit la lipsa autorizatiilor legale de functionare (prestarea serviciilor de alimentatie publica fara autorizatie de functionare), lipsa informarii si afisarii corespunzatoare (prestarea serviciilor de cazare cu deficiente de informare, neafisarea la loc vizibil a plachetei cu numarul de telefon de la O.J.P.C. Tulcea, neafisarea denumirii unitatii tip pensiune si a insemnelor categoriei de clasificare, nerespectarea orarului de functionare, lipsa informatiilor privind orarul de functionare si privind tarifele si preturile la produsele si serviciile oferite consumatorilor, neafisarea tarifelor practicate si lipsa informatiilor privind serviciile suplimentare oferite, cum ar fi inchirieri barci pentru agrement, utilizare dotari bucatarie, servicii de spalatorie lenjerie de corp); lipsa dotarilor corespunzatoare (prestarea serviciilor de cazare in camere unde lipsesc obiecte de dotare prevazute in normative: perii de haine, perii pentru ghete, ac cu ata, pahare, veioze, paturi).

Ioana PAIDOS

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: