Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Jaf la drumul de… fier

Posted by admin® pe Septembrie 6, 2007

Daca turistii si-au tocat nervii in trenurile „de mare viteza“ care au mers spre litoral, pot sta linistiti, pentru ca vor primi despagubiri pentru toate orele de intarziere. Insa nu aveti de ce sa va grabiti pentru a intra in posesia banilor, pentru ca aceste compensatii se vor da… abia peste zece ani. Astfel, romanii vor avea dreptul, peste zece ani, la compensatii in cazul intarzierii trenurilor, pentru ca atunci vor intra in vigoare noile norme europene referitoare la liberalizarea transportul feroviar comunitar. In fond, nu ar fi nicio graba. Cetateanul ar trebui sa fie multumit, dar si recunoscator ca, peste zece ani, are de primit o suma de bani. Se pare ca doar calatorii cu trenul au parte de aceasta nedreptate. La ora actuala, doar pasagerii companiilor aeriene pot cere compensatii banesti in cazul refuzului nejustificat la imbarcare, al anularii sau intarzierii de lunga durata a unui zbor. Aceasta regula va fi valabila, chiar daca peste zece ani, si pentru cei care calatoresc cu trenul, odata cu aplicarea noilor norme europene feroviare care privesc liberalizarea pietei de transport feroviar si introducerea obligativitatii platii unor compensatii catre calatori in cazul intarzierilor trenurilor.

Calatorii – chinuiti si cu banii luati
Mai multe trenuri care circula pe ruta Constanta – Bucuresti au avut, la sfarsitul saptamanii trecute, intarzieri de zeci de minute dupa ce mai multe cabluri din zona statiei Lehliu au fost furate. De altfel, calatorii care s-au aflat, duminica, pe drumul dintre Constanta si Bucuresti au fost nemultumiti de faptul ca trenurile au intarzieri de pana la 80 de minute, iar conducerea C.F.R. Constanta spune ca, in cazul unor solicitari de acest gen, singura despagubire este returnarea banilor pentru bilet. Totodata, oamenii care circula cu trenul au fost nemultumiti de faptul ca platesc suplimentul de viteza la trenurile Accelerat, Intercity,  Rapid, intrucat o calatorie cu acestea dureaza cat una cu Personalul. Tocmai pentru aceasta cauza, reprezentantii C.F.R. Infrastructura au luat in calcul reducerea taxei de utilizarea a infrastructurii si eliminarea platii suplimentului de viteza de catre toti calatorii. Ruta Bucuresti – Constanta a fost de-a dreptul infernala in aceasta vara. Din cauza caniculei, dar si a deschiderii tronsonului de reabilitare, trenurile aveau intarziere chiar si pana la doua ore, timp in care calatorii erau nevoiti sa astepte in gari sau sa se plimbe pe culoarele trenului, in speranta ca „marfarul“ se va urni din loc. Pe aceasta ruta, suplimentul de viteza se ridica la suma de 27,5 lei, iar taxa de utilizare a infrastructurii, inclusa in pretul biletului se ridica la noua lei pe kilometru. Asadar, din cauza tronsonului in reabilitare, o calatorie Constanta – Bucuresti nu dureaza mai putin de cinci ore, indiferent de rangul trenului. Conditiile de transport cu trenul nu sunt de departe excelente. In schimb, pretul unui bilet te face sa crezi ca esti unul dintre putinii fericiti care isi permit sa circule cu un tren de teapa Rapidului sau Intercity. Chiar daca ne-am integrat in Uniune, mai avem de asteptat zeci de ani pana ne vom alinia la normele tarilor europene. Daca un cetatean este dispus sa astepte zece ani pana va primi o despagubire, inseamna ca rabdarea este una dintre trasaturile care ne caracterizeaza, asa ca… vom avea rabdare.

Ioana PAIDOS

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: