Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Declaratiile fiscale pot fi depuse direct de pe Internet

Posted by admin® pe August 30, 2007

Incepand cu data de 1 septembrie, contribuabilii care au domiciliul fiscal in judetul nostru vor putea depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta urmatoarele declaratii fiscale: 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat general consolidat “, 101 „Declaratie privind impozitul pe profit“, 120 „Decont privind accizele“, 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata“, 301 „Decont special de taxa pe valoarea adaugata“, 710 „Declaratie rectificativa“. Pentru a putea depune aceste declaratii prin mijloacele electronice de transmitere la distanta, contribuabilii trebuie sa utilizeze serviciul „Depunere declaratii“ existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Daca doresc sa utilizeze aceasta metoda de depunere a declaratiilor fiscale, contribuabilii trebuie sa stie ca au obligatia solicitarii certificatului digital care se elibereaza gratuit de Ministerul Economiei si Finantelor, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor. 

                                 

Acest certificat digital poate fi utilizat de catre contribuabil numai in relatia cu organul fiscal. Solicitarea certificatului digital pe Internet se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului „Depunere declaratii“ si, totodata, prin depunerea formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital“, formular care se gaseste pe site-ul A.N.A.F. Aceasta cerere se completeaza, se transmite electronic si se listeaza, urmand ca pagina a doua sa fie depusa la D.G.F.P. Constanta impreuna cu urmatoarele documente: actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie, documentul de identitate al solicitantului si documentul eliberat de contribuabil (imputernicire legalizata) din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa de e-mail mentionata in cererea pentru obtinerea certificatului digital. Pentru a putea beneficia de acest serviciu pus la dispozitia contribuabililor constanteni de catre A.N.A.F., acestia trebuie sa stie urmatoarele lucruri: codul de identificare fiscala se introduce fara RO, C.N.P.- este un camp obligatoriu si lungimea acestuia este de 13 caractere. Dupa completarea formularelor, aplicarea semnaturii electronice primite prin certificatul digital si transmiterea declaratiilor fiscale, se vor primi mesaje referitoare la starea declaratiilor depuse.

Mirabela PANFIL

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: