Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Tepe prin… RomTelecom

Posted by admin® pe August 28, 2007

Dupa ce firme tari de telefonie mobila, masinile „Dacia“, lantul de magazine „Altex“ au „tepuit”, prin telefon, cateva sute de romani creduli, a venit randul celor de la RomTelecom sa le fie manjita firma. Saptamana trecuta, conducerea companiei a depus o sesizare la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti, cerand sa fie cercetata folosirea abuziva a numelui sau de catre persoane care contacteaza abonatii pe care-i informeaza  ca, in urma unor promotii, au castigat premii consistente. Pentru a intra in posesia premiilor, singura conditie, convenabila ca pret in comparatie cu premiul, era sa cumpere cartele GSM pre-paid si sa trimita codurile de reincarcare la un numar de mobil sau intr-un plic, la o adresa postala. Conducerea companiei informeaza ca, momentan, firma nu deruleaza nicio astfel de promotie, avertizand pe cei care au fost prejudiciati sa depuna plangere la Politie in vederea identificarii si tragerii la raspundere a teparilor. Conform Codului Penal, infractiunea de inselaciune se pedepseste cu inchisoarea.

                   

In ultima perioada, romanii si oamenii legii au avut de-a face cu mai multe campanii de fraierire in masa. La Inspectoratul de Politie al Judetului Constanta, pana la ora actuala, nu au fost inregistrate plangeri in acest sens. Cum, insa, alegerea numerelor de telefon „castigatoare” este aleatorie se recomanda constantenilor sa nu „puna botul” la tot felul de castiguri care cad din cer. La sfarsitul anului trecut, multi dintre avocatii constanteni au luat tepe similare incercand sa ajute niste clienti aflati la ananghie. Aparatorii erau sunati de niste constanteni, care, vezi doamne, ar fi fost prinsi la vama cu infractiuni minore si retinuti, si li se cerea asistenta juridica, promitandu-li-se in schimb castiguri banoase. Avocatii erau de acord, iar, la un moment dat, insirandu-le o poveste plauzibila, clientul le cerea sa incarce cartela de mobil. Dupa cateva zile, clientul nu mai era de gasit. Dupa vreo doua saptamani, povestea a facut inconjurul baroului, pledantii lecuindu-se de avocatura prin telefon. Apoi, in cursul acestui an, utilizatorii de telefoane mobile au fost bombardati cu tot felul de mesaje teapa de la „Orange”, „Dacia”, „Altex”, „Vodafone”, „Cosmote” etc, unii prinzandu-se chiar in joc. „Felicitari, ALTEX v-a ales castigatorul unui premiu in valoare de 1.000 USD. Pentru mai multe detalii, va rugam contactati-ne in urmatoarele 10 minute. Va multumim!” Daca sunai la numarul dupa care fusese trimis mesajul, ti se raspunde cu „Buna ziua, ati sunat la «Altex» Relatii cu Clientii” si esti pus in tema, cum ca este vorba despre un concurs organizat de „Altex“ impreuna cu „Vodafone“ si ca trebuie sa cumperi o cartela pre-pay „Vodafone“ in valoare de X de dolari, sa trimiti seria cartelei in 25 de minute, pentru a putea intra in posesia premiului. Dupa ce victima se repede la primul magazin si cumpara cartela, suna pentru a comunica i se comunica ca a doua zi, intre orele 11,00 – 18,00, sa se prezinte la orice magazin „Altex“ cu buletinul si cartela de reincarcare pentru a-si ridica  premiul. A doua zi, cand preafericitul castigator se prezinta sa-si ridice premiul, afla ca este unul dintre „norocosii” pagubasi al unor tepe la nivel de tara. Imediat cum au luat cunostinta de tepe, reprezentantii firmelor de numele carora s-au folosit fraudatorii au facut informari publice in privinta acestor tepe. Companiile de telefonie mobila au declansat chiar contra -campaniile prin care incercau sa-si puna clientii in garda. De exemplu, unul dintre mesaje informeaza: „De la: «Cosmote» – Pentru siguranta ta, nu comunica persoanelor straine codurile de reincarcare sau parolele personale. Detalii la …”. Constantenii care primesc astfel de mesaje „ciudate” trebuie sa stie ca fraudele prin telefon se recunosc dupa doua indicii: sunt solicitate informatii confidentiale si se impune trimiterea unui raspuns urgent. De asemenea, companiile de telefonie mobila precizeaza ca nu solicita clientilor sai prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau alte modalitati informatii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reincarcare, deoarece aceste informatii sunt strict confidentiale si nu trebuie comunicate.

Cristina ARDELEAN

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: