Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Acrobatie fara…plasa de protectie

Posted by admin® pe August 27, 2007

In statiunea Mamaia s-au incheiat, ieri, intrecerile primului Grand Prix aviatic desfasurat vreodata in Romania, denumit Aero GP Challenge 2007. Aero GP se doreste a fi revigorarea aviatiei, redand cursele din anii 1920-1930, atunci cand practic a fost perioada de glorie a aviatiei. Lupta aeriana la care se incumeta pilotii la aceste manifestatii este si un omagiu adus pilotilor din perioada interbelica, atunci cand astfel de lupte erau reale. Prin aceste showuri aviatice se incearca redarea a ceea ce a acumulat mai bun aviatia in cei 104 ani de existenta. Revenind la intrecerile Aero GP din statiunea Mamaia, dupa doua zile de intreceri, gustate din plin de norocosii turisti prezenti in aceasta perioada in statiunea Mamaia, organizatorii au stabilit, ieri, si castigatorul acestui eveniment unic in lume. Ungurul Zoltan Veres, supranumit „Red Phantom“, pilotand un avion Extra 300 L, a reusit sa „ia fata“ partenerilor de intrecere, fiind urmat de britanicul Andy Bickmore ce a pilotat un avion Suhoi SU 29. 

                       

Pe locul al treilea s-a situat slovenul Peter Podlunscke cu un avion Extra 300 L. Pe ultimul loc s-a clasat romanul Ion Postolache, acesta pilotand insa un avion Yak 52 TW, mult inferior celorlalte avioane participante. Chiar si asa, Postolache si-a demonstrat maiestria la acrobatii, acolo unde a fost desemnat castigator. „A fost o cursa inedita si pentru mine, chiar daca am foarte multe ore de zbor la activ. Este nevoie de concentrare maxima cand ai trei avioane langa tine si vor sa te depaseasca. Din pacate, in cazul meu, au si reusit. Poate ca atunci cand performantele aparatului pe care il voi pilota vor fi superioare, voi putea participa si la o etapa de campionat mondial. Nu imi fac nici un fel de probleme, pentru ca am experienta si pe tipul de avion Extra 300 L, avand peste 300 de ore de zbor cu acest model“, a afirmat Ion Postolache, cel care, cu aceasta ocazie, a devenit primul roman ce a participat la un astfel de eveniment aviatic. Organizatorii nu au fost mai prejos decat competitorii, oferindu-le acestora premii pe masura efortului depus si curajului de care au dat dovada. Astfel, castigatorul Zoltan Veres a fost recompensat cu un ceas de aviatie marca „Bremond“, in valoare de 6.000 euro, iar cei clasati pe locurile doi si trei au primit, de asemenea, ceasuri marca „Bremond“, dar de valori mult mai mici. Intrecerea de la Mamaia a fost a treia etapa a Aero GP, dupa intrecerile de la Maribor (Slovenia) si din Malta. Conceptul Aero GP este nou infiintat, insa castiga pe zi ce trece admiratia mult mai multor pasionati de avioane si nu numai. Tocmai de aceea, in 2008, Primaria Constanta doreste organizarea unui nou astfel de eveniment, de aceasta data acesta urmand sa faca parte din circuitul mondial. Daca costurile intrecerii demonstrative de acum s-au ridicat la 300.000 euro (200.000 suportati de Primaria Constanta), costul organizarii unei astfel de etape de Campionat Mondial se ridica la peste 1 milion de euro. Din pacate, desi este un eveniment ce atrage foarte multi turisti si poate atrage mult mai mult pe viitor cand va fi popularizat din timp, Ministerul Turismului si Guvernul par insensibile la nevoile turistilor.

Sorin TEODOREANU

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: