Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Comisia de supraveghere – soacra administratorilor de pensii private

Posted by admin® pe August 21, 2007

Administratorii de pensii private, care isi imagineaza ca vor putea apela la fel si fel de siretlicuri pentru a atrage mai multi clienti, ar trebui sa se gandeasca de doua ori. Una dintre cele mai potrivite metode pentru acest lucru nu poate fi altul decat publicitatea. Cu toate acestea, nici un administrator nu va putea da publicitatii un material publicitar fara a fi aprobat de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Conform modificarii Normei nr. 5/2006, privind publicitatea fondurilor de pensii facultative, se stabileste ca administratorii vor depune materialul publicitar, in copie, spre informare, la C.S.S.P.P. inainte de prima difuzare. In vechea forma, reglementarea prevedea ca, pentru a fi difuzate, materialele publicitare ale fondurilor de pensii private trebuiau mai intai avizate de C.S.S.P.P. Norma in noua forma interzice in mod expres difuzarea oricarui material publicitar in legatura cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator, inainte ca fondul de pensii si administratorul sa fie autorizati de catre C.S.S.P.P., precum si inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii facultative autorizate de catre C.S.S.P.P. Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a modificat norma privind publicitatea fondurilor de pensii si a introdus sanctiunea retragerii autorizatiei pentru administratorii care incalca legea sau o aplica incorect. Sanctiunea retragerii autorizatiei de administrare se aplica in caz de neexecutare sau executare necorespunzatoare a obligatiilor care rezulta din Legea nr.204/2006 sau din Norma (nr. 5/2006 – n.r.). Materialele publicitare vor fi atent verificate Altfel spus, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (C.S.S.P.P.) va interzice fondurilor de pensii facultative sa foloseasca, in mesajele publicitare, sintagme de genul „rezultat garantat“, „castig garantat“ sau a oricaror alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig. Vor fi interzise, de asemenea, comparatiile cu alte fonduri de pensii sau cu alti administratori, dar si formulari de genul „cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii“, „cea mai buna schema facultativa de pensii“ sau „cel mai performant fond“. De asemenea, potrivit normei C.S.S.P.P., trimiterile la performantele anterioare ale fondurilor de pensii private facultative sau ale administratorului va contine, implicit, si precizarea „Performantele anterioare nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare“. Nu vor putea fi utilizate in materialele publicitare nici declaratii ale fostilor sau actualilor participanti, iar materialele vor fi publicate doar in limba romana si vor contine informatii „clare, corecte si conforme cu cele cuprinse in prospectul schemei de pensii facultative“. Totodata, nici un administrator nu are dreptul sa isi faca publicitate decat de la data de 17 septembrie a.c.

Ioana PAIDOS

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: