Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

„Chevrolet“ Spar(k)ge pompele de benzina!

Posted by admin® pe August 21, 2007

Cine tanjeste la o masina noua cu un consum mic trebuie sa caste bine ochii la ofertele dealerilor auto. Nu de alta, dar s-ar putea trezi ca din afacere a calcat in pierzanie. Este cazul celor care au „semnat“ pentru un autoturism „Chevrolet Spark“. Daca in prima faza clientul este „aburit“ de fiabilitate maxima cu un consum de numai 7%, in realitate vor constata ca autoturismul „papa“ cel putin 13%. Pentru cine nu stie, masina „Chevrolet Spark“ nu este altceva decat „noul Matiz“. Cu o capacitate cilindrica ce variaza intre 796 (cmc) si 995 (cmc) masina sare de la consumul de 6.90l/km si respectiv 7.20l/km la fabulosul 13.7l/km. Ca o precizare, informam despre faptul ca un BMW seria 5 cu o capacitate cilindrica de 2.000 (cmc) consuma undeva la 12l/km.

„Chevrolet“: compania „teapa“
Ne-am obisnuit ca afaceristul aniului 2007 sa faca orice ii sta in putinta pentru a-si vinde marfa. Credeti sau nu, comapania „Chevrolet“ face parte din aceasta categorie de „mincinosi“ care duc cu presul pe cei care spera la o masina de clasa medie cu un consum acceptabil. La reprezentanta, numai armonie si super-tehnologie. Cine intreaba de „Chevrolet Spark“ aude numai cuvinte de lauda: „este o masina de oras, cu un consum mic, de pana la 7 l/km“. Omul naiv si fascinat de faptul ca aceste caracteristici i-au fost adresate din gura unui reprezentat direct al firmei, inghite gogoasa si baga mana in buzunar. Ce urmeaza, seamana cu siguranta a dezamagire.
 

Lipsa de profesionalism
Am cautat pe cat posibil sa stam de vorba cu proprietarii de „Spark“-uri si am reusit. Dupa o analiza exacta a autoturismului (rezultata din discutiile cu posesorii acestei marci), am stiut clar ca masina este „teapa“. Am mai fost convinsi si de faptul ca domnul imbracat la costum cu ecuson „Chevrolet“ ne-a mintit uitandu-se in ochii nostri, iar despre afisul mare in care scria „«Chevrolet Spark», cel mai mic consum“ nici nu vrem sa comentam. Stim doar ca suntem nemultumiti si ca am vrea banii inapoi. Masina consuma dublu fata de pronosticuri, iar fiabilitatea cam lasa de dorit. Ne hotaram si sunam la dispeceratul central al reprezentantei sa ne spunem oful. Surpriza, lor nu le pasa! Contactati telefonic pentru informatii cu privire la consumul extraordinar de mare, reprezentantii „Chevrolet“ ne-au servit-o ca la… usa cortului. Dintr-o data, angajatii calmi si extrem de „finuti“ s-au transformat in niste badarani lipsiti de interes. „Abia dupa 3.000 de kilometrii va vom putea spune daca masina are sau nu o problema. Pana atunci, motorul nu isi da drumul asa ca noi consideram ca este in rodaj. Reveniti atunci si mai stam de vorba!“, spune el, reprezentantul de la capatul firului. A uitat oare cum imi promitea ca, cu un full de benzina (adica 35 de litri), ma uita Dumnezeu pe sosele? Stau si ma intreb serios daca nu cumva societatea nu are vreun contract cu statiile peco. Din nou, realizez ca am fost inselat. Stiu sigur ca nimeni nu imi va returna mie contravaloarea celor 7l/100 km consumati in plus.  
 

O.P.C.-ul intoarce spatele cetateanului
Contactata telefonic, reprezentanta Oficiului pentru Protectia Consumatorului Constanta (O.P.C.) a naruit pana si ultima sansa de care ne agatasem. Si asta de ce? Pentru ca am avut proasta inspiratie sa cumparam masina prin intermediul societatii pe care o administram. „In cazul in care sunteti societate comerciala, singura care poate face lumina in acest caz este instanta. Noi lucram numai cu consumatorul, nu si cu societatile“, spune Rodica Munteanu, purtator de cuvant in cadrul O.P.C. Constanta. Pana la urma, cel care a semnat si a cotizat la „Chevrolet“ sunt eu consumatorul, nu societatea. Acum, daca imi cumpar o casa si imi cade tavanul in cap, moare societatea sau eu, cel care locuiesc in ea? Nu le pasa nici lor. In concluzie, pun mana pe o hartie si incerc sa fac un calcul: 7.000 de euro, cat a costat „tancul“, cei 210.000 ROpe care ii bag la fiecare 100 de km in rezervor, si zecile de milioane pe care trebuie sa le acord unui avocat in caz de ma adresez instantei… ajung la suma optima pentru achizitionarea unui VW sau, de ce nu, BMW. Dar eu, totusi, am cerut o masina de oras, cu un consum cat mai mic…
 

„Spark“, masina „sparc“
Daniel Rotaru, in varsta de 24 de ani, a „batut palma“ acum nici doua luni pentru un „Chevrolet Spark“. A achizitionat-o direct din reprezentanta, tocmai pentru a sti sigur ca masina este exact ca pe hartie: rentabila. Care este parerea proaspatului „innoit“? „Am facut cea mai proasta alegere. Dupa ce ca are un motor cat un scuter, imi consuma si extraordinar de mult. Daca am ajuns pentru o cutie de chibrituri sa cheltuiesc contravaloarea a 13 l de benzina pentru 100 de km, atunci nu pot decat sa spun ca am fost inselat. Am mers la firma cu gandul ca povestile de pe sutele de afise sunt reale. Pai, eu nu imi permit sa consum atata benzina. Cui sa ma dresez?“ Si nu este singurul caz. Nicoleta Romanovschi este un alt caz, devenit disperat. Domnisoara are de putin timp permisul de conducere, astfel ca parintii au considerat ca, pentru inceput, un autoturism mic, cu un consum mediu, este optim. Zis si facut. Au cumparat faimosul „Chevrolet Spark“, care consuma aproape nimic si care merge ca „vantul“. Poate ca teapa a fost de tip „Vantu“, caci masina nu indeplineste nici cand sta pe loc recuzita tehnica promisa. „Consuma mult, iar finisajele lasa de dorit. Mi-am dorit o masina mica si fiabila, nu aproape o «Dacia» cu motor de camion“, declara Nicoleta Romanovschi. Recunosc ca am cautat in tot orasul un „Spark“ taxi, si nu am gasit nicaieri. „De ce-ul “ mi-a fost explicat de Serban Spiridon, de 55 de ani, taximetrist de peste 15 ani: „Sunt doua sau trei pe taxi. Nimeni nu cumpara, pentru ca s-a dus vestea ca sunt proaste si consuma foarte mult. Pai, daca la porbagajul ala de nu intra nici doua sacose, ii mai montez si o butelie G.P.L., pai atunci unde sa isi mai puna bagajul clientul? Toata lumea fuge de «Chevrolet Spark». Este cea mai proasta afacere in materie de achizitii auto“. Ne-am convins: am luat teapa. Compania „Chevrolet“ ne-a inselat, promitandu-ne o masina care consuma putin si face multe. Rusine!

Lian VACARENCU

Anunțuri

16 răspunsuri to “„Chevrolet“ Spar(k)ge pompele de benzina!”

  1. cody said

    prietena mea detine un spark si culmea cred k sare de 14%.consuma pe strazile din bucuresti cat un ursulet(bmw)cred k pe undeva la 16-17%.asa k prefer sa merg cu un bmw decat cu asa ceva

  2. Valy_gl said

    Am achizitionat si eu un chevrolet spark in luna August 2008. Am facut pana in prezent- luna Mai 2009 – aproximativ 9000 km si consumul se apropie de 9% in oras si 6% in afara.
    In Luna Octombrie 2008 am mers cu masina prin tara pe traseul: Galati-Bran-Sighisoara-Sibiu-Sambata de Sus-Trasfagarasan-Lacul Vidraru-Fagaras-Brasov-Buzau-Galati, 1400Km si consumul de combustibil a fost de aproximativ 5,5%.
    Ce este drept ca acum ma sperie consumul de oras de aproape 9%, in rest nu am avut alte ptobleme la masina.
    Am sa vad la revizia de 10.000 km ce spun cei de la Chevrolet.

  3. asmoc ucin said

    bai fratilor:vreau si eu o parere de la posesorii de spark;daca consuma mult,daca e fiabila ,daca pot face o Poiana Brasov cu ea,daca m-a duce pe un drum de tara vrio3km urcusi la 45 grade??

  4. asmoc ucin said

    BAI fratilor ,vreau sa-mi iau si eu un spark schevrolet.Nu stiu ce sa fac fiindca spun uni ca papa fff mult in oras in jur de 10 12.Voi care aveti acest model cit consuma?Va rog spuneti daca merita alegerea.MULTUMESC.

  5. DAn said

    In primul rand vreau sa zic ca nu este adevarat sparkul meu consuma in jur de 4-5 litri
    Am mers cu 9-10 litri aproape 200 de km in orash asa ca daca vreti sa criticati criticati acolo unde chiar aveti dreptate.

  6. Razvan said

    Si acum spuneti sincer sincer. Va mai luati masini fara sa cititi despre ele online inainte?

    La cum exista youtube ce are review pt aproape orice masina. INCLUSIV la masini de teren pentru a vedea daca masinile de teren chiar merg pe acolo.

    Exista forumuri specializate pt fiecare marca.

    Exista si site specializat pe consum in Romania, uite ce parere au despre spark cei de pe Consomo.ro

    Nu cred ca veti obtine nimic de la OPC pt ca nu garanteaza nimic legat de consum. Consumurile au teste standardizate care in viata de zi cu zi nu pot sa fie realizate. Pur si simplu nu ai cum sa demonstrezi ca daca tu ai 25l/100 si ei au 6 pe fisa, tu ai condus conform standardelor. Singura data cand cei de la opc se baga este in cazul in care masina se strica si nu reusesc sa ti-o rezolve. Si chiar si atunci este o problema cu OPC.

    Buba chevrolet trebuie sa se sparga la un moment dat. Revizii la spark de 10 milioane sunt imense.

    Cu drag, un amarat fost posesor de Spark.

  7. Alex said

    Eu am cumparat un Spark recent de o luna de zile la jumatatea lui noiembrie, am facut intr-o luna 3000km cu masina si vreau sa zic ca in oras nu trece de 8% in conditiile in care este frig afara si merg in bucuresti de la piata alba iulia la piata 1 mai zilnic la servici!
    Consumul la extraurban este de 4.5-5.5% depinde cum stai cu piciorul pe acceleratie…
    Sparkul are un motor de turatie, mersul lui eco este undeva pe la 3700rpm in afara iar in oras nu trebuie omorita daca vrei un consum decent! este o masina de oras…
    Plus ca la 5400e cat am dat eu pe una cu Aer Abs geamuri el si mp3 e foarte bine

    • sebi said

      Sparkul sotiei consuma 7,5 la suta si ruleaza 2-3 km.,deci cu motorul rece.Sunt convins ca la temperatura de 90 de grade,ar scoate un consum de 6(in oras),in concluzie suntem f. multumiti de achizitie.Anul trecut am mers 1200 km. (sibiu-costinesti si retur)si s-a comportat bine cu un consum de 4,5 la o viteza medie de 110 km.la ora.Pentru cei care ati scos consum de 13,permiteti-mi sa nu va cred,sau poate vreti sa faceti reclama proasta!

  8. DAN said

    Am si eu un spark din 2006, de nou ,800cmc, si consumul mediu nu cred ca a sarit de 6 litri/100km. Cel cu articolul este dealer de C1 sau 106 sau H1 sau cine stie ce frustrat care n-a avut bani decat de un Matiz din 2000 si acum „struguri sunt acri”.

    PS. Firma de distributie la care am lucrat a avut flota de 31 de Spark-uri din 2006 si nici cele mai ucise care faceau Bucurestiul nu consumau mai mult de 8-9 , si erau conduse fara pic de mila.

    Concluzie: un articol ca si realizatorul: DE TOT RAH…UL

  9. karina said

    Mda…am dat de acest articol cautand in disperare de cauza pe net consumul pentru spark….in speranta ca masina mea e defecta si de-asta consuma peste 11-12%…se pare ca nu… tocmai ma pregateam sa o duc la service pentru o verificare, fiindca in curand va trebui sa fac economie la mancare ca sa am bani de benzina…Spark- o afacere f proasta!!!!!!!!

    • monea gheorghe said

      Articolul pe care l-ai citit este unul mincinos. Dupa aproape 4 ani de mers cu masina mea – Chevrolet Spark – am vazut , ca consumul este acelasi ca si cel trecut in datele tehnice. PS : eu fac zilnic naveta cu masina intre orasul RamnicuValcea si comuna Nicolae Balcescu, din acelasi judet.

  10. John said

    in primul rand celui ce a scris articolul: consum de 12 L/ km ??? eu am facut plinul la spark, am bagat la pompa pana s-a oprit apoi am plecat la tara si m-am intors. Am mers 103 km si m-am oprit iar la pompa sa alimentez si am bagat pana nu mai intra : si surpriza…au intrat doar 3 litri…si am mers cu o viteza medie de 70 km/h

  11. laurentiu said

    eu unul cu 10 ron!! am facut 30 km in oras!! la 30 km fix!! mi s`a oprit masina:|

  12. Ics said

    tare asta cu 10 roni s-a oprit masina :))

  13. Dezinteresatul said

    Am sa va spun din experienta mea. Cine crede bine, cine nu, n-are decit, eu spun numai ce mi s-a intimplat.
    Am modelul LT, 2008 de 1000 cm. 4 cilindri. Am cumparat-o la mina a doua, si facind 300km ca sa o aduc acasa, plus o zi in Bucuresti, mi-a consumat (la o viteza medie de 100KM/h, dar si cu depasiri din scurt la 140), exact 5,8l. Dupa asta, am folosit-o trei luni numai in Bucuresti. Eu nu incalzesc motorul, il pornesc si plec imediat, asa se face la masinile moderne dotate cu soc asistat de calculator. Astfel, atit uzura cit si consumul sint mai mici, iar aerul il poluez mai putin ca sa poata fi respirat si de nepotii mei.
    În aceste 3 luni, am avut un consum de 7.8-8.3 l/100.
    Am trecut-o pe GPL, si de atunci am condus-o numai in Bucuresti. Consumul de GPL este cam de 9l,-9,5l la suta in Bucuresti, cu dopurile de circulatie pe care le stiti.
    In afara inca nu stiu stiu cit consuma ca n-am avut timp sa ies.
    Asta este experienta mea fara nici o exagerare si fara nici un interes, decit acela de a raspunde celor bine intentionati.
    Salut.

  14. carmen said

    Eu am un chevrolet spark de 5 ani si consider ca am luat cea mai proasta decizie cand l-am cumparat!Consuma 9-10% in oras,in afara merg prea putin si deci nu ma intereseaza cat consuma.E un jaf de masina,nu este fiabila, e foarte stramta, portbagaj mic,pun 2-3 plase si e plin,zdrangane din toate tablele si e o firma mincinoasa,nu recomand nimanui sa cumpere.Gratis sa primesc una noua n-as mai vrea-o!am bagat bani in benzina de mai bine punem diferenta si luam alta marca mult mai buna.Nu am cuvinte sa va spun cat de rau imi pare ca am aceasta masina,de fiecare data cand alimentez inghit hapul amar si beau paharul plin cu pareri de rau.Prost e cel care face ca mine.Scuze, azi am irosit bani pe benzina si sunt foarte amarata,da…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: