Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Evaluari in invatamantul preuniversitar

Posted by admin® pe August 6, 2007

Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (A.R.A.C.I.P.) a evaluat primele 306 unitati de invatamant preuniversitar de stat care au depus cereri pentru a infiinta noi niveluri de invatamant, specializari sau calificari profesionale. Dintre acestea, 27 de unitati nu au putut fi autorizate. Numarul de specializari sau calificari profesionale evaluate a fost de 610. A.R.A.C.I.P. a decis sa nu autorizeze 27 de scoli care au solicitat infiintarea de noi specializari, din cauza ca multe dintre acestea nu aveau autorizatie sanitara si nu indeplineau conditiile elementare de igiena. Pe langa cele aproape 30 de scoli care nu au primit autorizatia, alte noua unitati au fost autorizate doar la unele specializari, iar altele deloc. Pentru una dintre scoli, A.R.A.C.I.P. a amanat luarea unei decizii privind acordarea sau neacordarea autorizatiei de functionare provizorie. 

                   

Evaluatorii Agentiei au gasit dezastru in mai multe scoli: 30 la suta dintre scoli nu au prezentat autorizatia sanitara de functionare, fie din cauza ca erau in proces de reabilitare, fie nu indeplineau conditiile elementare de igiena, securitate si confort al elevilor. Aceste scoli aveau prea putine grupuri sanitare comparativ cu numarul elevilor din scoala, se aflau in curte si nu aveau apa curenta. Mai mult, salile de clasa erau insalubre, iluminate necorespunzator, neincalzite pe perioadele cu temperaturi scazute sau incalzite insuficient, cu sobe vechi cu lemne. In acelasi timp, multe dintre cladiri erau nesigure. Cele mai multe astfel de scoli sunt in mediul rural. „Scolile neautorizate sunt insuficient dotate cu materiale si mijloace de invatamant:  cele mai multe scoli din mediul rural au mobilier vechi si degradat, table pe care cu greu se mai poate scrie cu creta, parchet sau dusumele degradate, nu au instalatii de incalzire, aceasta realizandu-se cu sobe de teracota sau godine cu lemne, nu au manuale si auxiliare curriculare pentru toti elevii, iar dotarea laboratoarelor, cabinetelor si atelierelor este invechita si insuficienta”, se arata in raportul A.R.A.C.I.P.
 

Scolile din judet – luate la puricat
Cele mai multe scoli evaluate provin din judetul Constanta, respectiv 38 (8,35%), apoi din judetul Arges, 33 (7,25%), urmate de judetele Alba, 25 (5,49%), Bihor si Harghita, cu cate 23 de scoli (5,05%). In mediul urban au fost evaluate 293 de scoli (64,40%) si 162 (35,60%) in mediul rural. Perioada de desfasurare a vizitelor de evaluare externa de catre echipele A.R.A.C.I.P. a fost 5 februarie – 15 iunie. Autorizarea de functionare provizorie constituie actul de infiintare a noilor domenii/specializari/niveluri de invatamant din scolile evaluate. Conform Metodologiei de evaluare institutionala in vederea autorizarii, acreditarii si evaluarii periodice a organizatiilor furnizoare de educatie, „organizatiile furnizoare de educatie autorizate sa functioneze provizoriu au obligatia de a solicita acreditarea dupa incheierea unui ciclu de scolarizare, in termen de maximum 2 ani de la data absolvirii primei promotii, sub sanctiunea ridicarii autorizatiei de functionare provizorie“.

Camelia MATEI

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: