Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Fostul director A.N.R. isi revendica scaunul

Posted by admin® pe August 2, 2007

Branza „buna“ in burduf democrat

Fostul director general al Autoritatii Navale Romane, democratul Paul Branza, s-a hotarat, dupa aproape trei luni de socoteli, sa actioneze in judecata conducerea institutiei si, in solidar, Ministerul Transporturilor, solicitand atat repunerea sa in functia detinuta pana in luna mai, cat si daune morale in valoare de 5.000 lei. Nemultumirile sale nu se opresc, totusi, aici: salariu majorat, reactualizat si indexat cu inflatia, dar si prima anuala de care a fost lipsit, bineinteles, odata cu parasirea functiei, toate acestea sunt solicitate de el magistratilor constanteni. Fostul diriguitor al activitatii portuare a ramas fara scaun dupa ce ministrul de resort, Ludovic Orban, l-a inlocuit, fara mare tam-tam, cu liberalul Valentin Serbanescu. Din capul locului, vicepresedintele Partidului Democrat, apropiat, de altfel, al presedintelui Basescu, s-a declarat uimit de hotararea sefului transporturilor nationale. „Ministrul Transporturilor nu mi-a reprosat nimic legat de activitatea mea.  Am fost schimbat pe motive strict politice“, a declarat Paul Branza la momentul respectiv.

Se pare ca plangerea acestuia nu este, totusi, un leit-motiv al celor care-si vad scaunele zburand. De la numirea in fruntea Ministerului Transporturilor, mai exact din luna mai, liberalul Ludovic Orban a inlocuit din functii mai multi directori ai unor institutii aflate in subordinea biroului sau ministerial. Marian Turlea – director al Autoritatii Rutiere Romane, Dorina Tiron – director al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri nationale, Mircea Banias, director al Administratiei Porturilor Maritime, Valentin Zeicu – sef al Administratiei Canalelor Navigabile, etc. In locul lor au venit – cum altfel, membri sau simpatizanti ai Partidului Liberal: Sorin Supuran, Mihai Grecu, Ovidiu Cupsa. Gurile rele sustin, chiar si dupa luni de zile, cand „flama“ destituirii s-a stins, ca Paul Branza nu era agreat de sefii „cei mari“ de la Bucuresti, din cauza ca era prea apropiat de presedintele Traian Basescu. De altfel, fostul director al Autoritatii Navale a fost coleg la Institutul de Marina cu actualul sef al statului. Si, nu numai atat, dar cei doi au detinut, la un moment dat, o firma pe litoral…

 Magistrati si mahari
Nou venit pe birourile Tribunalului Constanta, dosarul „Branza vs. A.N.R.“ a ramas, deja, in pronuntare. Reprezentantii Autoritatii au inaintat o solicitare judecatorilor, invocand o incompetenta acestei instante in instrumentarea procesului si cerand judecarea cauzei din dosar de Curtea de Apel Constanta, magistratii Tribunalului urmand sa ia o hotarare cu privire la aceasta cerere. Desi nimeni nu stie cat va dura procesul, se pare ca finalitatea acestuia este strans legata de mai multi factori, dintre care cei mai importanti ar fi, desigur, data pronuntarii deciziei si numele partidului din care va face parte ministrul Transporturilor de la data respectiva. Coloratura politica a acestuia ar putea influenta decizia justitiei autohtone. Asta daca pana atunci nu se va schimba ceva in sectorul pastorit deocamdata de Chiuariu… Nu de alta, dar puterea cu care este investit un ministru poate inclina balanta dreptatii. De exemplu, un eventual sef democrat peste Transporturi ar putea usura repunerea in functie a lui Branza. La fel cum, la fel de bine, un ministru P.S.D.-ist ar putea duce procesul pana in panzele albe. Sau pana la numirea la conducerea A.N.R. a unui membru sau simpatizant al partidului lui Iliescu.
 

Branza controversat(a)
Reamintim cititorilor nostri – si celor care ar prefera sa uite – ca obiditul fost-director nu are, nici pe departe, un „cazier public“ imaculat. Cu alte cuvinte, controversele in care a fost implicat nu sunt tocmai de trecut cu vederea. De exemplu, la inceputul anului trecut, magistratii aceluiasi Tribunal Constanta au decis ca Vasile Chesca (director adjunct al Capitaniei Zonale Constanta) a fost sanctionat abuziv de seful Autoritatii Navale, decizia lui Branza ducand, la vremea respectiva, la demisia adjunctului C.Z.C. prin decizia judecatorilor, Paul Branza a fost obligat sa il repuna pe acesta in functie si sa ii plateasca daune materiale. Chesca fusese luat in colimator de directorul A.N.R. pe motiv ca a permis efectuarea unor lucrari la cateva barje acostate in portul Constanta, barje care, din cauza vremii nefavorabile, intarziasera si aveau documentele expirate. Cu toate ca, la momentul respectiv, s-a facut dreptate, iar legea a dictat reabilitarea lui Vasile Chesca, acesta nu a mai dorit sa revina in fostul fotoliu. Era, dupa cum declara la aflarea vestii castigarii procesului, satul de smecheriile de la Capitanie. Profitand de acest fapt, Paul Branza nu a stat mult pe ganduri si l-a numit, ca director adjunct al Capitaniei Zonale Constanta (fara concursul cerut de lege, ati ghicit!) prin… delegatie, pe comandantul de cursa lunga Laurentiu Zamfir… Da, finul lui Paul Branza…

Adrian GEORGESCU

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: