Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Cauzele scufundarii navei cambodgiene „Multitrader”

Posted by admin® pe iulie 30, 2007

Autoritatile portuare constantene au emis primele concluzii care au dus la scufundarea navei cambodgiene la 4 mile, in dreptul statiunii Venus, si spun ca naufragiul de joi seara a fost provocat de asezarea incorecta a marfii aflate la bord. Directorul general al Autoritatii Navale Romane (A.N.R.), Valentin Serbanescu, a declarat, ieri, faptul ca, in urma verificarilor care s-au facut si a audierii echipajului, nava „Multitrader“ s-a scufundat din cauza incarcarii defectuoase a marfii. El spune ca incarcatura a fost efectuata de operatorul portuar, la indicatiile comandantului si secundului navei, dar inainte de plecarea vasului s-a umblat la tancurile de balast. 

                 

Ei sunt cei care poarta raspunderea modului in care este incarcata marfa, operatiunile efectuandu-se numai la indicatiile comandei navei, care dispune unde si cum este aranjata marfa, a afirmat seful A.N.R. Acesta a mai spus ca, in functie de rezultatele finale, cei doi risca sa fie sanctionati si sa le fie ridicate brevetele. Vasul „Multitrader“ care s-a scufundat joi seara se afla la o adancime in mare de 36 metri, la patru mile travers de statiunea Venus. Daca armatorul va decide sa recupereze nava, Autoritatea Navala Romana ar putea efectua ridicarea vasului naufragiat la suprafata, pe cheltuiala armatorului. In caz contrar, autoritatile portuare vor trebui sa semnalizeze zona in care se afla nava scufundata, pentru a nu pune in pericol alte nave. In momentul naufragiului, echipajul format din 7 membri a reusit sa se salveze in doua barci aflate la bord. La cateva ore de la scufundarea navei, in zona au aparut, vineri dimineata, irizatii de combustibil pe o lungime de 10 kilometri si latime de pana la 100 de metri. Din informatiile primite de la comandantul navei reiese ca la bordul navei, in momentul scufundarii, se aflau 300 kg ulei mineral si zece tone de motorina, dar combustibilul scurs in mare, aproximativ 100 de litri, provenea din sala de masini si nu din rezervoarele care aveau vanele inchise. Un elicopter a survolat zona si mai multe nave de salvare au intervenit in zona cu substante absorbante, pentru a preveni extinderea poluarii.

Lian VACARENCU

Lasă un comentariu