Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Sindicalistii contesta raportul prezidential

Posted by admin® pe Iulie 19, 2007

Raportul educational al Comisiei Prezidentiale nu a fost primit cu ochi buni de sindicalistii din invatamant. Reprezentantii profesorilor sunt nemultumiti ca nu au fost chemati sa-si dea cu parerea cu privire la raportul pe care l-au facut expertii din cadrul Comisiei pentru Educatie de la Cotroceni. „Este inadmisibil sa generalizezi ca sistemul de educatie este prost, mai ales ca in comisie nu a fost chemat nici un reprezentant din preuniversitar. Macar un portar din invatamantul preuniversitar sa fie in comisie“, acuza Gheorghe Izvoranu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Invatamant „Spiru Haret“. Atitudinea sindicalistilor este contracarata nejustificat de presedintele Comisiei prezidentiale, Mircea Miclea, care sustine ca „ar fi bine sa nu se abata atentia asupra celui care a facut raportul, altfel exista riscul sa fie diminuat impactul asupra masurilor care trebuie luate pentru a reforma educatia“. Comisia prezidentiala a avertizat, in raportul intitulat „Romania educatiei, Romania cercetarii“, ca mentinerea actualului sistem de invatamant din Romania pune in pericol competitivitatea si prosperitatea tarii.

                   „Acest sistem are patru mari probleme: e ineficient, nerelevant, inechitabil si de slaba calitate“, arata raportul. Potrivit continutului acestuia, ineficienta sistemului educational din Romania este dovedita chiar de performantele inregistrate de elevii romani, cu mult mai slabe decat cele ale elevilor din tarile vecine, recent intrate in U.E., care au aproximativ aceleasi conditii social-economice ca Romania. Potrivit statisticilor, elevii romani sunt mult mai jos la invatatura decat ceilalti europeni. 23,6% dintre tineri parasesc prematur sistemul de educatie, fata de tinta U.E. de cel mult 10%. Ponderea populatiei de 22 de ani care a absolvit cel putin liceul este de 66,5%, comparativ cu 77,3% ponderea actuala din statele europene si minimul de 85%, care reprezinta obiectivul Uniunii Europene pe urmatorii ani. Ponderea elevilor de 15 ani care nu reusesc sa atinga nici macar nivelul cel mai scazut de performanta este 41%, fata de 19,4% in statele U.E. Cat priveste participarea adultilor la educatia permanenta, aceasta este de doar 1,6% fata de 12,5%, cat reprezinta cerintele impuse de Uniunea Europeana.

Camelia MATEI

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: