Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Preturi maxime pentru conditii minime

Posted by admin® pe Iulie 19, 2007

Desi au fost avertizati de controalele drastice efectuate de Comandamentul „Litoral 2007“, agentii economici de pe litoralul romanesc nu dau doi bani pe normele legale pe care sunt obligati sa le respecte. In perioada 1 iulie – 14 iulie, au fost efectuate un numar de 360 de actiuni de control. Valoarea totala a amenzilor s-a ridicat la suma de peste 500.000 lei. Proprietarilor de hoteluri, terase sau spatii de agrement par sa nu le pese de sanatatea si siguranta turistilor. Setea de imbogatire peste noapte a luat locul respectului. Dintre toate statiunile, Mamaia conduce detasat intr-un top al cuantumului amenzilor. Aici au fost verificate produse alimentare, nealimentare (produse textile, articole de plaja, incaltaminte, ochelari de soare s.a.), conditiile de sedere in camerele de hotel, structurile de primire turistica cu functiuni de cazare, precum si serviciile de agrement.  In acest context, inspectorii A.N.P.C. au constatat ca operatorii economici si-au format un obicei, pe care il respecta cu sfintenie, de a nu afisa la loc vizibil denumirea operatorului care presteaza servicii de inchiriere de sezlonguri, umbrele si a tarifelor practicate, precum si neeliberarea bonului fiscal.

                 La hotelul „Venus“ din Mamaia s-a reclamat dotarea necorespunzatoare a unei camere, iar in urma cercetarii s-a constatat ca aceasta  nu avea  veioze, vaze, perii, iar dozele electrice erau  neprotejate, putand pune sanatatea sau chiar viata turistului in pericol. S-a dispus oprirea temporara a cazarii in camera respectiva pana la dotarea conform normativului. Nici la Costinesti situatia nu este mai roza. In timpul actiunilor de control au fost constatate diferite produse nealimentare (confectii textile, incaltaminte) cu elemente de identificare si caracterizare incomplete, valoarea produselor oprite temporar de la comercializare  fiind de 58.889,12 lei. In cazul serviciilor de agrement si inchiriere de sezlonguri, deficientele se refera la neafisarea denumirii unitatii, a tarifelor practicate, precum si neafisarea orarului de functionare. Pentru zona de litoral aferenta locatiei Costinesti, au fost inregistrate un numar de 17 sesizari si reclamatii, din care, in urma cercetarii, 6 s-au dovedit a fi neintemeiate.

Conditiile oferite de hotelul „Neptun“ lasa mult de dorit
                    In statiunea Neptun, dintre deficientele constatate pe timpul actiunilor de control exemplificam: la hotelul „Neptun“, administrat de S.C. „Grand Plaza Hotel“ S.A. (din statiunea Neptun), s-au constatat, la camerele verificate, usi uzate, oglinzi patate, cada  cu pete de rugina, veioze nefunctionale, saltele deteriorate pe holurile de acces la camere, precum si tablouri electrice deschise. Tot in aceasta statiune, in aceasta perioada au fost inregistrate un numar de 30 sesizari si reclamatii, din care doar 4 s-au dovedit a fi intemeiate. Comandamentul „Litoral 2007“ va continua pana la incheierea sezonului estival, la fel si controalele inspectorilor.

Ioana PAIDOS

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: