Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Constantenii au inrosit telefonul OPC!

Posted by admin® pe Iulie 11, 2007

                   Firele de telefon de la sediul O.P.C. au fost inrosite de consumatorii nemultumiti. Mai mult de jumatate dintre sesizarile adresate Oficiului Judetean Pentru Protectia Consumatorilor Constanta s-au dovedit a fi intemeiate. Pe primul semestru al anului 2007, activitatea O.J.P.C. Constanta s-a concretizat in 2.881 de actiuni de control, dintre acestea 2.028 au fost finalizate cu procese-verbale de constatare contraventie. Pentru deficientele constatate pe timpul verificarilor s-au aplicat 1.590 de amenzi contraventionale, in valoare de 2.041.250 lei, si un numar de 438 de avertismente. Dintre cele 2.028 procese-verbale de constatare contraventie au fost incheiate in: sfera bunurilor alimentare (646), sfera bunurilor nealimentare (688), sfera serviciilor (799). Din totalul de 2.881 de actiuni de control, un numar de 848 au fost incheiate in colaborare cu alte organe ale administratiei publice (29,4%). Valoarea totala a produselor depistate cu abateri pe timpul actiunilor de control se ridica la 2.856.382,5 lei, din care valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare se ridica la 34.887,84 lei. Au fost solutionate, pe primul semestru, un numar de 1.602 sesizari si reclamatii, din care intemeiate s-au dovedit 845, neintemeiate – 547 si nesolutionabile – 210. 

Valoarea produselor inlocuite, contravaloarea achitata sau valoarea reparatiilor efectuate ca urmare a solutionarii reclamatiilor se ridica la 74.656,89 lei. In urma acestor date, nu putem observa decat ca foarte multi constanteni au avut parte de produse de proasta calitate. E greu de crezut ca intr-o tara care se vrea europeana mai exista la comercializare alimente expirate, servicii de proasta calitate, precum si dorinta acerba a agentilor economici de a se imbogati peste noapte, folosindu-se de diferite tertipuri, in detrimentul consumatorului. Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor spun ca  Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta si Brasov conduc topul oraselor-reclamagii din Romania. Cei de la A.N.P.C. motiveaza volumul mare de reclamatii din aceste zone prin densitatea populatiei si a agentilor economici, dar si prin constientizarea unor standarde mai ridicate pe piata, in ultimii ani.

Ioana PAIDOS

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: