Independentul® de Constanta

Constanta – cosmopolita, controversata, iubita, injurata…

Alexandru Dima, nemultumit pentru despagubirile primite!

Posted by admin® pe Aprilie 12, 2007

Alexandru DimaUnul dintre fostii inculpati in dosarul „Rostock“, ex-directorul Grupului de Interventie si Salvare Navala Constanta, Alexandru Dima, a atacat cu apel hotararea Tribunalului Constanta care, in luna ianuarie 2007, i-a acordat acestuia, prin intermediul Ministerului de Finante, despagubiri de 1,5 miliarde lei. Suma i-a fost „oferita“ fostului director ca o compensatie, dupa ce, mai bine de opt ani, a fost cercetat sub aspectul savarsirii mai multor infractiuni, printre care: delapidare, inselaciune in dauna avutului public, abuz in serviciu contra intereselor publice, fals in inscrisuri sub semnatura privata, uz de fals si participatie improprie la infractiunea de fals intelectual.

                 Alexandru Dima a fost achitat definitiv in spinosul caz al navei „Rostock“, drept pentru care, tinand cont de toate suferintele indurate, a cerut autoritatilor romane nu mai putin de 14 miliarde lei, cu titlu de despagubiri morale si materiale. Nemultumit de suma mult mai mica primita, omul a atacat hotararea la Curtea de Apel, aceasta fixand ca termen de judecata data de 16 mai. Pana atunci, o expertiza contabila urmeaza sa stabileasca exact prejudiciul creat de stat fostului director al Grupului de Interventie si Salvare Navala Constanta. Mai bine spus, suma pe care Alexandru Dima o… merita. Asta dupa ce, conform plangerii sale, acesta a mentionat ca, in afara celor 30 de zile de arest preventiv, nici punerea in libertate nu a fost de natura sa-l bucure, Ministerul Transporturilor suspendu-l din functie.

„Rostock“- un dosar spinos
                Reamintim ca Alexandru Dima a fost cercetat penal in dosarul navei „Rostock“. Conform actului de inculpare, acesta era in in functia de director al Grupului de Interventie si Salvare Navala Constanta la data de 2 septembrie 1991, cand nava tip cargo „Rostock“ a parasit portul ucrainian Reni, cu destinatia Tunisia. Nava avea la bord produse siderurgice si a incercat sa tranziteze canalul Sulina, dar, din cauza unor defectiuni, a esuat in dreptul comunei tulcene Partizani, la Mila 31. Autoritatile romane au reactionat prompt, astfel ca Administratia Fluviala a Dunarii de Jos (A.F.D.J.) Galati a trimis cateva remorchere pentru rezolvarea situatiei, in speta pentru punerea navei pe uscat. Comandantul acesteia a refuzat, insa, ajutorul oferit de romani. Neefectuarea manevrelor a dus la ruperea in doua a corpului navei, cu inundare partiala, drept pentru care aceasta s-a inclinat perpendicular pe directia de curgere a apei, blocand, astfel, circulatia pe canalul Sulina. La data de 10 septembrie 1991, prin eforturile conjugate ale A.F.D.J. Galati si a Grupului de Interventii si Salvare Navala, canalul a reusit sa fie redat, partial, circulatiei. A fost incheiat un contract de ranfluare a navei, intre G.I.S.N. si societatea „Drossinos Elefterios“, pentru suma de 750.000 dolari, suma mai mare, de altfel, celei stabilite prin oferta, de 495.000 U.S.D. De aici, oamenii legii s-au sesizat, constatand ca bugetul statului roman a fost prejudiciat cu 1.431.322.000 lei, iar Ministerul de Finante a luat o „teapa“ de 299.199 dolari. In prima faza, Tribunalul Constanta l-a condamnat pe Alexandru Dima la 12 ani de inchisoare, fostul director al G.I.S.N. fiind, apoi, achitat de Curtea de Apel. In final, acesta a fost achitat, prin sentinta definitiva, fiind exonerat de toate invinuirile aduse. Ramane, insa, fapt ca acesta a facut inchisoare, si, la iesire, s-a trezit cu functia… suspendata.
Adrian GEORGESCU

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: